Have a Ferry nice day! - Reisverslag uit Sydney, Australië van anna-kim - WaarBenJij.nu Have a Ferry nice day! - Reisverslag uit Sydney, Australië van anna-kim - WaarBenJij.nu

Have a Ferry nice day!

Door: Kim

14 Februari 2013 | Australië, Sydney

Joee lieve allemaal!

Weer even een berichtje van onze kant, dank voor de gezellige reacties!

Na het vorige berichtje zijn we nog tot zaterdag in Melbourne gebleven met gelukkig onze locale gids - Josh. Met z'n drieen naar een strandje getoured, toeristische route (niet omdat dat het plan was maar omdat onze gids verdwaald was) maar des te leuker! Het mooie weer was nog even bij ons gebleven dus heel chill op het strand gelegen met uitzicht op allemaal gekleurde huisjes. De vakantie-feeling is er wel!!! 's Avonds kunnen we wel zeggen was het tijd voor een mijlpaal; onze eerste echte Australian BBQ - the barbie! Trots als Josh was op z'n nieuwe Weber hebben wij deze BBQ tot onze afscheids-bbq gebombardeerd, waar inmiddels de hele vriendengroep bij was aangeschoven, supergezellig! 's Avonds uitgeweest dus zaterdag een beetje gechilled in de botanic gardens nadat we (wederom) nog een laatste tourtje door de stad hadden gehad. De beroemde straatjes vol met graffiti en daarin de allerleukste ontbijttentjes! 's Ochtends bomvol met mensen, 's middags was het alweer rustig... Die staat dus op de bucketlist voor onze laatste dagen in Melbourne in juni.

Na een nachtbus van 12 uur - waarvoor we natuurlijk stipt op tijd aankwamen, ofwel, die we bijna gemist hadden......kwamen we 's ochtends aan in Sydney. Gelukkig heel mooi weer en na zo'n wat minder goeie nachtrust konden we dus wel een powernapje gebruiken in het zonnetje op een van de vele ferries. Er zijn verschillende havens en meer dan genoeg ferries in verschillende richtingen, dus heel leuk om meteen een goeie indruk te krijgen van Sydney vanaf het water. Opera House, Botanic Gardens, verschillende baaitjes.. Toen was het wel tijd voor onze eerste echte Fish 'n Chips, bij het schijnbaar beroemde Doyle's (klinkt al heel gezellig toch?).

Gezien ons low-budget target, hadden we 2 bedden geboekt in een 32-bedden tellende dorm, ook wel 'The Church' genoemd. Het leek ons wel een ervaring, haha. Na wat navraag kregen we beelden van onszelf onder de bed-bugs, met allemaal nare ziektes etc., en werd ons zwaar aangeraden toch maar ergens anders te verblijven. Met een smoesje deels van onze reservering afgekomen, maar we moesten er toch voor een nachtje aan geloven. Toen we daar aankwamen werden we naar een 4-persoonskamer geupgrade... Toeval of dachten ze iets te moeten compenseren...? Geen probleem in ieder geval, hoewel we jullie niet kunnen vertellen hoe het er in de The Church aan toe ging...

De rest van onze dagen in Sydney hebben we voornamelijk rondgewandelde door verschillende buurten, met heel veel vintage-winkeltjes, veeeel te leuke barretjes en wel 1000 bakkertjes met de ALLERlekkerste taartjes, we hebben ze natuurlijk niet allemaal geproefd.. Maar er is genoeg verleiding haha en we lopen vaak genoeg kwijlend weg van de etalages...

Ander hoogtepunt was de Fishmarket! Je denkt, ik bevind me in een buitenwijk, weinig mensen te zien, en dan....1000000 chinezen!!! Wat een happening! Volgens mij zijn ze met hele hordes in Australie het Chinese Nieuw Jaar aan het vieren (het jaar van de slang!), want enorme (ENORME!) borden seafood gingen over de counter en ik denk dat we 3 niet-aziaten hebben kunnen spotten.. Ongelofelijk! Niet onterecht, want beeld je de allerverste vis in, in enorme hoeveelheden, en alle soorten en maten die je kunt verzinnen. Een hemel voor de vis-liefhebber, zullen we maar zeggen! Dus dit keer voor weinig heerlijke sashimi gegeten!

Het weer is afgelopen dagen niet heel goed geweest, prima maar geen strandweer. Vandaag wagen we het er toch op en gaan we naar Bondi beach, die mag natuurlijk niet missen op het lijstje. Morgen mogen we vroeg op om te vertrekken naar ons Mojo Surfcamp! 5 dagen surfles, spierpijn en feestjes, megaveel zin in!! Daarmee zullen we eindigen in Byron Bay, dus vanaf daar zullen we jullie inlichten over onze surfskills en brede schouders...

Voor nu heel veel liefs vanuit Aussie!

Anna & Kim

• 14 Februari 2013 - 09:51

Mouli:

Mik en Annie! Wat leeeeeeeuk allemaal!!! Haha smerig van die bed-bugs, gelukkig een upgrade ;-)!
    En die fishmarket klinkt ook echt bijzonder!
    Veel plezier met alle hendige surfers straks! Hopelijk bakken jullie er ook wat van hihihi
    En ik wil heel graag foto's zien!!! Kan niet wachten!
    Hele dikke kus! xxxxxx

• 14 Februari 2013 - 10:13

Bien:

Zit stralend achter mijn computer jullie ervaringen te lezen, love it!!
    Heel fijn om te horen dat jullie het zo leuk samen hebben :)
    Veel plezier op surf camp and watch out for the sharks hihi! (Je weet ik ben een held op sokken)

Dikke kus!! Xx

• 14 Februari 2013 - 20:39

Mutti:

Ha Kim en Anna,
    Zei net, goh is al weer even gelden dat we een berichtje hebben gehad en wat een verrassing: een nieuw reisverslag. Heb het weer met veel plezier gelezen. Wens jullie veel succes met de surflessen en veel plezier samen.
    Heel veel liefs en dikke kussen.

• 16 Februari 2013 - 12:42

Hanneke Huijgens:

Hoi Kim en Anna,
    Jullie reisverslagen zijn leuk om te lezen; klinkt goed daar!
    Geniet ervan,
    Veel liefs, Hanneke.

• 17 Februari 2013 - 12:35

Anouk:

Lieverds!! Wat klinkt dat goed allemaal!!! Inmiddels zijn jullie al lekker aan het surfen, ben benieuwd hoe dat is! En jullie 'prima' weer is vast duuzend keer beter dan onze sneeuwbuien hier die maar niet ophouden haha! Lieeefs

• 23 Februari 2013 - 12:01

Jeanne Eeken:

Hai Kim en Anna,
    Wat n verhalen weer,zo leuk om te lezen dat jullie al die uitdagingen aangaan.
    En nu krachttraining in de vorm van surflessen.veel sukses ermee en ik kijk uit naar de nieuwe belevenissen als je daar niet al te veel spierpijn voor hebt.
    Liefs uit Scheveningen!!

• 25 Februari 2013 - 21:36

Tante Janny:

Bijna dacht ik dat ik je verslag gemist had, maar kwam er nu toch op. Heerlijk, wat beleven jullie samen veel. Geniet er lekker van. Jammer dat het weer wat tegenvalt; het was er steeds snoeiheet dacht ik.

lieve groetjes,
    tante janny