Jalla jalla - let's play pool! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van anna-kim - WaarBenJij.nu Jalla jalla - let's play pool! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van anna-kim - WaarBenJij.nu

Jalla jalla - let's play pool!

Door: Kim

13 Maart 2013 | Australië, Rainbow Beach

Hoi allemaal!

Het is weer tijd voor een verslag! We waren gebleven in Brisbane, waar we nog 2 nachten te gaan hadden voor ons vertrek naar Noosa. Voor de donderdagavond stond er een feestje gepland in ' the Victory' waar we de nodige danspasjes gemaakt hebben. We zijn nog steeds van mening dat de Australiers niet erg soepele heupen hebben, maar gelukkig waren er wat Colombianen die het dansniveau wat omhoog brachten. In het kader van het bijkomen van de avond zijn we de volgende dag naar de Botanische Tuinen geweest, die in Brisbane meer indrukwekkend waren dan de andere steden tot nu toe. Een heel mooi park, waar we mooi in konden picknicken! En het was een luxe picknick, namelijk kipfilet in plaats van de dagelijkse jam en pindakaas..! Hoewel we in Brisbane niet mochten klagen met sushi op elke hoek van de straat haha. Op zaterdag was het zaak de regen te ontwijken dus werd het een tripje GOMA; Gallery of Modern Art. Van sommige kunst denk je...is dat kunst? Maar all in all een goede dagbesteding met indrukwekkende kunst!

In stijl hebben we de stad verlaten: met backpack en poncho's door de stromende regen naar het busstation! Hier kwamen we Tim tegen, een Nederlandse jongen die in zijn eentje reist en eenmaal in Noosa leerden we zo ook Nina en Joyce kennen. Erg Nederlands maar dat is af en toe stiekem een verademing haha. Dus erg gezellig! Het hostel - Dolphins Beachhouse - lag een half uur lopen uit het stadje Noosa, maar was het zeker waard: heel gezellig en rustig sfeertje, alles in kleurtjes geverfd, omringd door Buddha's etc. Het strandweer liet nog heel even op zich wachten dus twee Duitse jongens hebben ons rondgetourd in hun auto om toch een beetje iets van de omgeving te zien. Noosa bestaat uit Noosavilla, Noosahead, Sunshine Beach etc., je begrijpt...ik was persoonlijk lichtelijk gedesorienteerd haha. In Noosa hebben we gesurfd, veel gebeach-tennist, gepooled, heel leuk om een paar dagen met dezelfde leuke groep rond te hangen. Hier hebben we ook Israeliers en een Duits meisje ontmoet, zo leer je ook de Israelische keuken nog eens kennen!

Noosa heeft ook een national park, wat ontzettend mooi is. We hebben een 2,5uur durende wandeling langs het strand en de kustlijn gemaakt, met mooie cliffen en waanzinnig uitzicht. Als je toch eens zo goed zou kunnen surfen als de surfers hier......a dream-not-yet-to-be-true..!

Inmiddels was alweer de laatste avond aangebroken in Noosa en zouden we de volgende ochtend om half 10 de bus naar Rainbow Beach nemen. Noosa met ons laatste restje goon en noodles afgesloten en de hele avond spelletjes gedaan met de Fransen die inmiddels ook in het hostel zaten. Wat betreft spelletjes; ons reportoire is inmiddels behoorlijk uitgebreid!

Het aantal reizende Nederlanders lijkt ineens gestegen, want tijdens de rit naar Rainbow Beach hebben we ook Lars, Rick en Anne leren kennen, 3 Nederlanders die ook samen aan het reizen zijn. Rainbow Beach is een heel klein dorpje, met een mainstreet, benzinestation, bakery en een supermarkt, niet zo veel dus. De reden dat dit toch voor iedereen een standaard stop is, is dat de tours naar Fraser Island vanuit Rainbow Beach vertrekken. Fraser Island is een van de grootste zandeilanden, met ook bebossing en veel wildlife. Het leuke is dat je er alleen uit de voeten kunt met 4-wheel drive, wat hopelijk hilarische ritten op zal leveren. Wij vertrekken vrijdag naar Fraser Island en vermaken ons ondertussen prima in dit rustige stadje. De gekke Ieren hebben bedacht dat St. Patricks Day ook wel een weekje eerder gevierd kon worden, achja, waarom niet? Zij vieren dit onder het mom: 'GREEN BEER; the closest I'll come to eating a vegetable this St. Patricks Day'. Dus braaf in groen gekleed (wij zouden oranje ook gewaardeerd hebben op Koninginnedag...) stonden we in de pub tussen de Ierse backpackers!
Verder hebben we ook hier nog een poging tot surfen gedaan, wat vooral indrukwekkend was vanwege de omgeving. De rit naar het surfstrand is normaal gesproken 20 min over het strand, maar vanwege het noodweer langs de oostkust is het strand dusdanig aangetast dat er niet meer gereden kan worden ivm rotsen.. Heel vervelend, maar dat zorgde wel voor een mooi tochtje omrijden door regenwoud, over het strand en door het rulle zand, langs vele lizards! Alleen al de rit was het waard!

Rainbow Beach heeft ook zandduinen, waarvan normaal gesproken verschillende kleuren zand onderscheiden kunnen worden. Met de zonsondergang-wandeling kregen we de kans om de zandduinen af te roetsjen op een sandboard, het gaat heel hard en is heel leuk! Vooral het filmpje van Anna is heel leuk haha.

In het kader van de beweging zullen we ons donderdag nog aan een klasje aquarobics wagen met de 4 andere locals die mee zullen doen, en dan vrijdag op naar Fraser Island!

Heel veel liefs vanuit het zonnetje! We zullen proberen wat warmte daarheen te sturen, ik hoor dat het hard nodig is....

Kussen!
Kim & Anna

• 13 Maart 2013 - 13:06

Marijke:

Ha lieve dames,
    Nou, aan jullie verhaal en de foto's zie ik wel dat jullie het prima naar jullie zin hebben.
    En ondanks dat jullie misschien niet al die tijd mooi weer hebben gehad zien jullie er lekker gekleurd uit. Wij genieten van jullie reisverslagen en foto's. Enjoy!
    Heel veel liefs,mutti.

• 13 Maart 2013 - 16:11

Bien :

Love the stories en denk stiekem toch we heel vaak aan hoe chill jullie het daar hebben!
    Met name ook grote fan van An haar filmpj, wel een primeur te noemen ;)

Daaag lieverdjes, lekker blijven genieten!!

Kus! X

• 25 Maart 2013 - 17:15

Monica:

Hallo Anna en (ook Kim)!

Wat een leuke belevenissen allemaal. Ik zou er wel heel stiekem ook naar toe willen en op afstand mee beleven wat jullie ook allemaal doen.

Vanavond hebben Har en ik je grote zus te eten. Ik zal haar gezellig bijpraten over mijn belevenissen in Rotterdam het afgelopen weekend. Ik ben alleen bij Oma geweest + nachtje slapen en zondag met Oma naar Tante Gon geweest (86 jaar!). Het was heel gezellig en voor herhaling vatbaar.
    Harrie was op training met zijn golfcompetitie team het afgelopen weekend en hij heeft alle wedstrijden gewonnen van zijn teamgenoten. Nou, dat is dan gelijk ook duidelijk voor de rest van de mannen!
    Het komende weekend vieren we in Europa Pasen, doen ze dat daar ook? Het is een christelijk/katholiek feestje, dus waarschijnlijk wel denk ik dan. De paashaas zal dan misschien vervangen worden door een kangeroe of zo!

Afgelopen maandag hadden Har en ik ouderdag bij het dispuut van Annelotte. S avonds met alle ouders en oudere disputen + ouders van CHESS naar de Toko! Dat was een hele belevenis. Ik weet niet of je wel eens van zooien hebt gehoord, ik had er wel van gehoord, maar hoe het precies zou gaan wist ik niet, maar dat weet ik nu wel. Je neef MJ samen met de commissie in actie gezien, was nog even bang dat er een tand uit zijn mond werd geslagen, maar dat liep met een relatieve sisser af. Een dikke lip en verder niets.

Het komende weekend komen Char en MJ eindelijk weer eens samen langs. Met de kerst was dat voor het laatst! Annelotte moet werken op 1e paasdag, dus die zien we niet helaas. Zij komt over 2 weken gelukkig weer even thuis.

Al met al vervelen we ons niet en gaat alles zijn gangetje.

Ik zie via Faceboek ook de leuke foto's voorbijkomen hoor!
    Geniet ze, Anna en Kim, en tot mails.

lieve groet,
    Har, Moon en MJ en Lotte

• 27 Maart 2013 - 22:17

Buurtjes:

Lieve Ann,
    we zijn weer helemaal bij en dat strandleven daar doet ons goed.Je ouders zitten er ook warmpjes bij en wij reizen morgen af naar ons geliefde Terschelling waar het stervens koud is.Vorige week hier nog een witte wereld en vandaag waren de vijvers bevroren.De vogeltjes zijn van slag en je buurvrouw loopt met een muts op en turkse bontjas door het park.......en smult van je verhalen.
    liefs van 14