Sweet as NZ!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van anna-kim - WaarBenJij.nu Sweet as NZ!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van anna-kim - WaarBenJij.nu

Sweet as NZ!!

Door: Anna

14 Mei 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Haaaa lieve allemaal!!

Na ons laatste verslag hadden we nog slechts enkele dagen in Australie. We hebben een Uncle Brian's tour gedaan, dit was een regenwoudtour waarvan het heelw einig scheelde of we hadden niet meer mee gekund omdat we 'te laat' waren, wat volledig niet het geval was! We werden opgehaald door een busje met onze chauffeur en tourguide voor de dag 'Cousin Brad', Uncle Brian was er vandaag niet omdat hij moest babysitten(?). Cousin Brad noemde ons en de rest van de bus zijn 'good looking family' en we hebben dnek ik nog nooit iemand zo enthousiast gezien om een tour te geven! Hij was meer een acteur, het was hilarisch!! Hij zorgde ervoor dat eht geen minuut stil of saai was in de bus en hij heeft ervoor gezorgd dat de hele dag fantastisch was! We zijn naar 3 plekken geweest met watervallen, de tweede was awesome en had een rotsglijbaan waar we van af konden en de laatste is bekend van shampoo reclames zoals Herbal Essences(heeft heerlijke cliche fotos opgeleverd omdat we volgens uncle Brad allemaal als een haarmodel op de foto moesten).

2 dagen later gingen we duiken in The Great Barrier Reef. Dit was waanzinnig!! Het water was ontzettend helder en het duiken was heel gaaf! Mik en ik gingen samen met een begeleider duiken en na slechts een korte uitleg werden we het diepe ingegooid en zwommen we meters diep. We hebben de meest mooie en kleurrijke vissen gezien en zeekomkommers en zeesterren vastgehouden. Na een heerlijke lunche met garnalen en zalm werden we op een mini onbewoond eilandje afgezet waarvandaan we naar de boot gingen lopen/zwemmen. Dit was heel vet omdat we midden op de zee zaten en het net leek of we op water liepen, en ook weer heir was het water oonvoorstelbaar helder!

Woensdag de 24e was het tijd om Australie te verlaten en sprongenw e op het vliegtuig naar Auckland. We werden hier verwelkomd met een hoosbui en het eerste wat we de dag erna hebben gedaan is een regen/wind jas kopen en warme kleren! We hadden allebei maar 1 vest en 1 broek bij ons en we merkten dat we daarmee de koude dagen in Nieuw-
Zeeland niet gingen overleven... Dit was wel even wennen want in Australie hebben we de laatste paar weken super mooi weer gehad.

In Auckland zijn we helaas maar 2 nachten gebeleven want vrijdagochtend werden we opgepikt door de Straybus! Hiermee hebben we een bustour geboekt die ons door heel Nieuw-Zeeland gaat brengen. Onze eerste dag reden we naar Hahei waar ze een Hot Beach hebben, omdat onze buschauffeur 'Slim' niet helemaal van de strakke schema's was hebben we eb gemist waardoor we te laat waren om naar het strand te gaan. Je kan hier namelijk als het eb is gaten graven in het zand en dan komt er warm water uit de grond en de bedoeling was om daar in te gaan baden. Mik en ik hadden navraag gedaan en toen zijnw e erachter gekomen dat het rond 1 uur snachts weer eb is dus toen hebben we Slim en de groepn overgehaald om toen te gaan. Dit was hilarisch, midden in de nacht met scheppen over het strand waar we heel random gaten zijn gaan graven. Het ging in het begin niet heel soepel maar na een tijdje hadden we eindelijk ons eigen warme bad!
De dag erna gingen we naar Raglan waar we uit de bus zijn gestapt om te wachten op de volgende(de bussen gaan elke 2 dagen) omdat we niet heel enthousiast waren over onze buschauffeur en Raglan ons heel leuk leek! Onze volgende activiteit was in Waitomo waar we 60 meter onder de grond in grotten zijn geweest! Hier hebben we geabseild, getubed en watervallen opgeklommen, nogal dik!
De dag erna heb ik nog wild water rafting gedaan met een aantal van onze nieuw bus. Ik was een beetje een scheiterd, helemaal toen we van een 7 meter hoge waterval af gingen... Mik had al een keer geraft dus die is niet mee gegaan.
We hebben trouwens ook een culturele avond gehad waar we kennis konden maken met de Maori cultuur. Dit zijn de oorspronkelijke bewoners van Nieuw-Zeeland. Het was heel leuk om te zien hoe zij leefden en iets te leren over hun bestaan en cultuure.

Onze eerste grote stad na Auckland was Taupo, hier hebben we mijn verjaardag gevierd! De beste verjaardag ooit! Wakker worden met taartjes en vervolgens gaan skydiven! Dit was waanzinnig! We waren allebei niet echt bang waardoor we volop van de val en het uitzicht konden genieten, het was heel cool met uitzicht over het meer van Taupo dat net zo groot is als Singapore! En 'savonds zijn we nog heel chil uiteten geweest. In Tuapo hebben we ook de Tongariro Crossing gedaan. Nogal heftig. De klim duurde in totaal 4,5 uur en eht was een flinke work-out maar zeker de moeite waard met alle steile stukken met losse stenen. Eenmaal op de top aangekomen konden we helaas niks meer zien omdat we middenin een wolk zaten wat wel een beetje jammer was maar we moesten halverwege toch omkeren vanwege een werkende vulkaan op de route dus dat hebben we op dit punt maar gedaan.

Wellington was onze volgende stop. Ze noemen dit ook wel windy wellington omdat het hier schijnbaar ontzettend kan waaien. Dit is een hele gezellige studentenstad met een super leuek sfeer en meteen onze laatset bestemming van het noordeiland van NZ!
Na een reis met de veerboot van 3,5 uur tussen de bergen van het zuideiland door stapten we in Picton weer op de bus met als volgende bestemming het Abel Tasman Park! Hier hebben we veel gehiked en 's avonds marshmallows gegeten bij het kampvuur.

Het zuideiland is zo mooi!! We doen hier heel veel hikes omdat je hier heel veel mooie bergen hebt die heel leuk zijn om te beklimmen omdat het uitzicht waanzinnig is, we hebben allebei zelden zulk mooi landschap gezien. Het is bijna onwerkelijk met meren waarin de bergen weerspiegelen, gletsjers, en het is ook nog eens heel mooi weer waardoor alles nog mooier is! 3 dagen terug hebben we de Franz Josef gletsjer beklommen, we zijn met een helikopter op de gletsjer afgezet en die hebben we vervolgens beklommen. ook dit was weer zo cool! Het klinkt allemaal heel enthousiast maar het is hier ook echt overal zo mooi!

We hebben net een paar dagen in Wanaka doorgebracht waar we ook weer een berg hebben beklommen en morgen gaan we voor 5 dagen naar Queenstown! Zin innn!!

Het is bizar dat we al 3 weken in Nieuw-Zeeland zijn! Nog maar 2 weken hier en dan hebben we al onze laatste week in Melbourne!! We hebben hier al zoveel gedaan in korte tijd dat de tijd echt voorbijvliegt.. De komende 2 weken gaan we het zuiden van het zuideiland doen en we eindigen in Christchurch waarvandaan we de 31e naar Melbourne vliegen!

Is het in Nederland al iets warmer aan het worden? Hier hebben we al 2 weken ontzettend mooi weer waar we ontzettend veel geluk mee hebben, zelfs onze buschauffeur zei gister dat hij een bepaald meer nog nooit zo mooi had gezien omdat er geen wind was en geen wolkje aan de lucht, en hij doet dit werk al jaren...

Hopelijk gaat alles goed met iederen, tot snel en heel veel liefs!!

Xxxxxxxxxxx Kim en Anna

p.s. Sorry voor alle typfouten, ik heb geen tijd om het verhaal terug te lezen...

• 14 Mei 2013 - 07:25

Anouk:

Lieve An en mikkie!! Wat een verhalen weer!! Al die trips/bergtochten, jullie zijn goed ondernemend bezig! Dat wordt sowieso een powerpointje op clubavond als jullie terug zijn