no worries - Reisverslag uit Melbourne, Australië van anna-kim - WaarBenJij.nu no worries - Reisverslag uit Melbourne, Australië van anna-kim - WaarBenJij.nu

no worries

Door: Anna

05 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Haaaaaa allemaal!

Kim en ik hebben inmiddels onze eerste week erop zitten en wat is het nu al fantastisch! Na een lange maar prima vlucht kwamen we om dinsdagavond 23u in het hostel aan. We zijn nog even ergens een biertje gaan doen en toen toch maar gaan tukken.

De volgende dag zijn we Melbourne gaan verkennen en op een gegeven moment liepen we door een park waar we muziekhoorden en we een lange rij mensen zagen. Swedish house maffia bleek die avond een afscheidsconcert te geven! Tickets waren natuurlijk al lang uitverkocht dus teleurgsteld liepen we weg tot er een aantal jongens naar ons toe kwamen met de vraag of we 2 tickets wilden overkopen! We vonden het meat to be want we wilden echt super graag dus we hebben na kort overleg natuurlijk ja gezegd! Omg we hebben echt een fantastische middag/avond gehad! De muziek was allerchilst en het was super lekker weer, het was echt de beste eerste dag! Na het festival zijn we als afsluiter nog een paar drankjes gaan doen met een aantal.

Verder zijn we donderdag gaan eten met een jongen die Kim heeft ontmoet tijdens haar reis in Peru. Hij woont in Melbourne en zou ons wel even wegwijs maken. We zijn die avond dumplings gaan eten met vrienden van hem in een tent waar je je eigen drank mee mag nemen, nogal fijn! Daarna nog drankjes gaan doen in chinatown, was ook weer heel nice!

Ohja een fijn detail van Melbourne, ze zeggen hier wel dat je de 4 seizoenen kan hebben in 1 dag en dat hebben we geweten.. Zo stonden we met onze backack in korte broek en slippertjes te wachten op de tram want het was super warm met strakblauwe lucht, begint het ineens keihard te regen! Maar zo hard dat meteen een aantal putten overstroomden. Dit ging een aantal uren zo door, natte honden waren we...

Vrijdag hebben we voor 5 dagen een mini busje gehuurd waarmee we The Great Ocean Road wilden doen. We namen een Zwitserse jongen die we in het hostel hebben ontmoet mee zodat we de kosten konden splitten. Het rijden was even wennen omdat je hier natuurlijk links moet rijden maar het ging gelukkig prima! Eerst gingen we naar Phillip Island waar we veel Wallabees(kleine kangaroos) en koala's hebben gezien en 'savonds konden we op het strand honderden pinguins zien die aan land kwamen. Dit waren de kleinste pinguins van de wereld, heel schattig!

De volgende dag begonnen we aan The Great Ocean Road en die is zo ontzettend mooi! Op een foto komt het lang niet zo mooi over als hoe het in het echt is maar ik zou het iedereen aanraden die naar Australie gaat.
We hebben alle must-see dingen gedaan zoals de tree-top adventure waar je tussen de bomen doorloopt via een brug van 40 meter hoog, the Twelve Apostles(zie foto's), watervallen, oeh en ik heb een koala geaaid! haha, toen we aan het rijden waren stak deze over en ging hij onder de auto achter ons zitten. Ik stapte uit omdat ik hem terug het bos in wilde jagen en toen kwam hij super lief bij ons(hier waren ook chinezen bij die duizend fotos maakten) staan en toen kon ik hem aaien!

Nu is het dinsdag, we hebben de auto ingeleverd en de Zwitser ergens achtergelaten. Het was heel gezellig maar na 5 dagen waren we de standaardantwoorden als: no worries, sweet en sounds like a plan wel een beetje zat. Hij liet ons ook bijna alles doen maar daar tegenover stond wel dat hij geen mening had en we alle dingen konden doen die wij wilden.

Onze indruk van Melbourne tot nu toe is dat het een hele relaxte stad is met veel parken en iedereen is hier super vriendelijk! Bijna zo vriendelijk dat je er bang van zou worden haha. We blijven hier nog een aantal dagen en we gaan vrijdag of zaterdag door naar Sydney. We weten nog niet hoe maar dat zien we dan wel.

Vanavond hebben we weer met Josh, die vriend van Kim uit Peru afgesproken. Verdere verhalen volgen...

Daaaaaag, Liefs Kim & Anna

• 05 Februari 2013 - 11:43

Sanne:

Goed verhaal mates! Leuk om te lezen!! xxxx

• 05 Februari 2013 - 12:10

Jeanne Eeken:

Lieve Kim en Anna

Ik dacht dat jullie 4maanden zouden wegblijven, als ik t programma van die 1e week lees
    zijn jullie voor pasen terug,wat n tempo!
    Wel mooi dat je iemand hebt ontmoet die jullie wat ins en outs kan vertellen.
    Geniet ervan en ik kijk uit naar de volgende belevenissen.
    Groetjes uit n superkoud Scheveningen

• 05 Februari 2013 - 21:34

Mutti:

Lieve Kim en Anna,
    Genoten van jullie verslag, zie aan jullie dat jullie genieten, heerlijk dat geeft een goed gevoel.
    En leuke foto's, hoor.
    Heel veel liefs, mutti.

• 06 Februari 2013 - 17:20

Hanneke Huijgens:

Hey Kim en Anna,

Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan! Volgens mij redden jullie het wel in het land van de kangaroes en koala's.
    Geniet van alle indrukken en blijf relaxed!
    Ik kijk uit naar het volgende verslag,

Groetjes en veel liefs, Hanneke

• 09 Februari 2013 - 11:42

Shuki Blokzijl:

Hey Anna en Kim.
    Heerlijk om jullie verslag te lezen. Foto's zijn leuk. Goede reis. Ik lees wel weer hoe jullie naar Sydney zijn gegaan. Gr. Shuki

• 11 Februari 2013 - 19:41

Tante Janny:

Hallo Kim en Anna,

Ik hoop dat Anna het goedvindt dat ik jullie verslag gelezen heb. Marijke stuurde het mij door. Waanzinnig zoals jullie daar genieten. Wat een grote bus huurden jullie voor drie mensen. Kost de benzine daar niet zoveel als bij ons?

Geniet er lekker van!
    groetjes,
    tante janny

• 12 Februari 2013 - 13:13

Ingrid Ernens:

Dat ziet er allemaal weer goed uit! Ben jaloers op het warme weer! Geniet ervan!

Groetskes,
    Ingrid en Bart.

• 15 Februari 2013 - 14:52

Buurtjes:

Lieve Anna,
    Fijn om je verslag te lezen en te weten dat je geniet.
    Liefs van ons allen.

• 17 Februari 2013 - 14:37

Monica :

Hee Anna,
    Sorry, maar hier eindelijk een berichtje van je tante Moon! Heb wel aan je gedacht hoor, maar nog niet de tijd genomen om op je site te kijken! Wat ontzettend leuk om jou en je reisgenoot Kim zo te kunnen volgen! Wat ziet het er ontzettend mooi en sfeervol uit. Lotje en Harrie kijken ook mee en je moet de groetjes van ze hebben. Loje is even thuis en we hebben gisteren de verjaardag van je zus al gevierd. Je papa had heerlijk en verantwoord gekookt. Want ja, Marieke en ik moeten wel een betje onze dieetlijn wat aanhouden. Je zus en ik zijn tenslotte niet voor niets op trainingskamp geweest op Terschelling. Marieke en ik hebben goed ons best gedaan en het was leuk met elkaar. Gisteravond was het gezellig om met elkaar in het appartement van Marieke tesamen te zijn. We missen de aanwezigheid van jou en MJ nauurlijk wel.
    Je neef MJ zit trouwens met de Commissie in Hong Kong, ze gaan nog naar Bali en vervolgens naar een tropisch eiland. Ook niet verkeerd.
    Annelotte is momenteel wat ski spullen bijeen aan het rapen, zij gaat met haar en ook andere disputen skien in Frankrijk en ook dat is leuk. Je begrijpt vast dat ze niet gaat snowboarden, maar lekker relaxed gaat .............skien..........!
    Lieve Anna, geniet er volop van en wij genieten op afstand met je mee!
    Dikke kus van mij op beide wangen en lieve groetjes van Har en Lotje,
    En....... ook namens je neef,
    Xx Monica
    Monica