Happy birthday!!!!!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van anna-kim - WaarBenJij.nu Happy birthday!!!!!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van anna-kim - WaarBenJij.nu

Happy birthday!!!!!!!

Door: Anna

26 Maart 2013 | Australië, Airlie Beach

Haaaaaaaaaaaallo allemaal!!

Hier weer een berichtje van ons! De afgelopen 2(?) weken hebben we weer ontzettend veel meegemaakt. We zijn onder andere naar Fraser Island geweest! Dit is een zandeiland waar je alleen kan rijden met een 4wd omdat er geen wegen zijn en je alleen over strand, rotsen en door zacht zand door het regenwoud rijdt.We zijn hier 3 dagen geweest met 4 4wd auto's en we sliepen in een kamp in tentjes. We hadden mega veel geluk met het weer want we hebben uiteindelijk alleen maar een strakblauwe lucht gehad zonder ook maar een druppel regen. En als we een dag eerder of een dag later waren gegaan was dit heel anders geweest, nogal fijn dus! Hier hebben we echt een fantastische tijd gehad, we zijn gaan zwemmen in Lake McKenzie wat een meer is dat slechts bestaat uit regenwater. En het water hieruit kan je drinken en is zelfs lekkerder dan water hier uit de kraan! Verder zijn we naar de Champagne Pools geweest(zie foto's), Eli Creek(ook wel Hangover Creek genoemd) wat een heel verfrissend riviertje is met ook weer zulk schoon water dat je het kan drinken en hierin baden is perfect tegen de kater. Op dat moment konden we dit vrij goed gebruiken dus was perfect! Verder zijn we naar Indiana Head geweest. Dit is een uitzichtpunt waar je via een flinke klimsessie komt. Er zijn bijna geen paden op Fraser dus het was nogal een uitdaging en als het regent kan je niet eens bij het uitzichtpunt komen omdat de rotsen dan te glad zijn en je dan met geen mogelijkheid naar boven komt.
We hadden een super leuke groep en onze guide 'Jimmy' ving slangen en schildpadden voor ons, vooral met die slang was ik erg blij...
Oeh we mochten trouwens zelf in de 4wd rijden! Best wel eng omdat je totaal geen grip hebt op het zachte zand maar toen we het eenmaal door hadden was het fantastisch! Heel vet om over rotsen te rijden en met 80 km/h over het strand!

Na Fraser gingen we voor 1 nachtje terug naar Rainbow Beach en aangezien het St. Patrickday was hadden we een goede reden voor een afterparty en was iedereen in het groen gekleed en dronken we groen bier! jamjammm!

Vervolgens zijn we voor 3 dagen naar Hervey Bay gegaan waar we werden verwelkomd met gratis wijn en kaas, niet eens goon maar echte wijn, wat een luxe! Viavia kregen we het voor elkaar om gratis op een jetboat mee te kunnen. Voor een of ander watersportprogramma hier in Australie wilden ze de boot filmen en ze hadden vrijwilligers nodig die erin wilden zitten. Geen probleem natuurlijk! Normaal betaal je voor dit ritje 50 dollar en we komen ook nog eens op de nationale tv!

Na Hervey Bay zijn we naar 1770 gegaan waar vrij weinig te doen is. Je kan hier scooteroo doen, dat is een soort van rit op een scooter/motor waarbij je ook een leren jack krijgt en neptattoos! nogal fijn! Maar deze is helaas gecancelled vanwege het weer. De zon scheen met slechts een paar wolkjes aan de lucht dus we vragen ons af wat hier mis ging maargoed ze zullen wel hun redenen hebben.
Ik heb die ochtend nog gesurfd omdat dit het laatste plaatsje is waar je dit kan doen omdat vanaf hier The Great Barrier Reef begint en dan kan/mag je niet surfen. Was heel gaaf en heb zelfs een paar golven gepakt! Een natuurtalentje zullen we nooit worden maar wat maakt het uit.

'S avonds hebben we de nachtbus gepakt naar Airlie beach en hier zijn we zaterdag aan een 2-daagse zeiltrip begonnen. Weer hadden we ontzettend veel geluk met het weer! We hebben mensen gesproken die het verschrikkelijk vonden omdat het stormde en dan kan je natuurlijk niet zoveel op een boot maar wij hadden strakblauwe lucht! Onze medepassagiers waren iets anders dan waar we op hadden gehoopt(lees: niemand onder de 30 en we hadden zelfs 2 oude vrouwtjes van rond de 75) maar dit mocht de pret niet drukken! We zijn de 2e dag 2 keer gaan snorkelen wat ontzettend mooi en indrukwekkend was! We hebben vissen gezien van rond de 1/2 meter en in alle kleuren van de regenboog. Sommige vissen waren heel nieuwsgierig en zwommen vlak voor je duikbril om te zien wat je allemaal aan het uitspoken bent. 'S avonds hadden we een barbeque op de boot, heel leuk! De partystemming was alleen achtergebleven op het vaste land dus rond 23 uur doken we onze hut in die we deelden met een gevangenisdirecteur uit Ierland die snachts een aantal keer bijna uit z'n bed viel omdat de boot zoveel heen en weer ging.
De 2e dag gingen we naar Whitehaven, dit is het witste strand dat we ooit hebben gezien! Het water was heel helder, de hele trip mochten we trouwens alleen met een wetsuit het water in vanwege kwallen, en er zwommen ook haaien en pijlstaartroggen. Dit strand staat in de top 3 van de wereld en met het zand kan je goud en zilver en zelfs je tanden poetsen om ze witter te maken! Drollen als we zijn dachten we heir pas weer aan toen we alweer weg waren, geen witte tanden dus voor ons.
Eenmaal terug aan het vasteland hadden we 'savonds nog met de hele boot afgesproken voor een 'afterparty' waar alleen een duits koppel van in de 30 kwam opdagen maar we hebben met hun een fantastische (onverwachte) leuke avond gehad!

Vandaag is Mik 23 geworden dus dit hebben we vannacht even goed gevierd met verjaardagskroon, slingers en een kleine alcoholische versnapering. Vanmiddag geluncht met 6 taartjes en straks gaan we uiteten bij een seafood restaurant! Nu al zin in!

Morgen gaan we door naar Townsville om vanaf daar naar Magnetic Island te gaan.

Is het bij jullie nog steeds zulk ellendig weer? Ik heb geprobeerd wat zon door te sturen maar hij blijft helaas hier hangen! Verder slijten we onze tijd hier in Airlie Beach aan 'the lagoon', een groot zwembad met strand, niet verkeerd dus!

Jullie horen snel weer van ons!

Heel veel liefs en groetjes,
Kim en Anna xxxxx

• 26 Maart 2013 - 12:24

Nouk:

Lieverds! Allereerst mikkie nog gefeliciteerd! Wat heerlijk allemaal, kan jullie verhalen alleen niet zo goed aan hier in het ziekenhuis! Nogal jaloers, gelukkig ga ik vrijdag lekker skiën! Geniet ervan popjes! X

• 26 Maart 2013 - 15:27

Hanneke Huijgens:

Hoi kim en anna,

Kim, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Hoe is het om zo jarig te zijn?
    Het weer is in ieder geval veel beter als in Nederland, hier is het nog steeds ijzig koud.
    Volgens mij vermaken jullie je wel, super hoor om jullie belevenissen te volgen.
    Blijf van alles genieten, veel groetjes van heel de famile!

Hanneke.

• 27 Maart 2013 - 22:39

Buurtjes:

Van harte gefeliciteerd met Kim haar jaardag en een goed nieuw jaar toegewenst.

Wat doet die gevangenisdirecteur uit Ierland in een meisjes cabine?????

En wat een weidsheid en vrijheid komen jullie daar tegen, onvoorstelbaar , dat hebben we hier haast nergens meer .Ik ben jaloers.
    liefs van 14.