Don't stop me now! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van anna-kim - WaarBenJij.nu Don't stop me now! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van anna-kim - WaarBenJij.nu

Don't stop me now!

Door: Anna

28 Februari 2013 | Australië, Brisbane

Haaaaaaai allemaal!

Het is alweer bijna 2 weken geleden sinds ons laatste verslag! Na ons laatste verslag zijn we eerst op een 5-daags surfkamp geweest van Mojosurf. 'S ochtends vertrokken we met een bus vanuit Sydney en na 10 uur waren we op de eindbestemming, spot X. Hier zijn we dus 4 nachten gebeleven en het was waanzinnig! Het kamp was mega gezellig, het was een kleine andere wereld met een hele relaxte sfeer! Na de eerste nacht hadden we onze eerste surfles en dat ging eigenlijk meteen best wel goed! Kim had al een keer eerder gesurft en ik nog nooit maar we konden al vrij snel zelf opstaan en een (weliswaar kleine) golf pakken. De dagen erna gingen met ups and downs beter(Lees: veel nosedives, aangespoeld worden, boards tegen je aangeslagen krijgen) maar dat hoort er allemaal bij! We konden er zelf de lol wel van in blijven zien en daardoor ging het gelukkig ook steeds beter! Op het kamp zaten vooral veel Scandinaviers, hele gezellige mensen dus hier zijn we veel mee opgetrokken. Toen het kamp dinsdagmiddag voorbij was was het ook echt jammer om afscheid te moeten nemen.
Met de surfvibe die we op dat moment hadden gingen we naar Byron Bay, wat een fantastische plaats zou moeten zijn en waar je heel goed kan surfen. Het weer was echter dramatisch, alleen maar hoosbuien! We zijn hier 2 nachten gebleven en toen naar Surfers Paradise gereisd omdat er uiteindelijk niets te doen was in Byron Bay en het weer te heftig was om onze surfskills te oefenen.
In Surfers Paradise was het gelukkig heel leuk! Toen we aankwamen scheen de zon en we hadden een mega gezellig hostel. Heel veel leuke mensen en ook een aantal van het surfkamp! We konden helaas niet surfen omdat het strand dicht was vanwege een storm van een paar weken geleden. Het strand is hierdoor helemaal verwoest, het hele strand is 2 meter ingezakt en hierdoor is het water heel ruw. We konden gelukkig wel op het strand liggen en ook wel de zee in als je voorzichtig was. Ook al hebben we wel een beetje regen gehad in Surfers, dat maakte niets uit omdat er dan wel iets anders te doen was en het zo gezellig was in het hostel!

Na 4 nachten zijn we door gereisd naar Brisbane. Hier zitten we nu al 3 nachten en ondanks dat we van veel mensen hadden gehoord dat het heir niet zo boeiend is vinden we het heel leuk hier! Er is geen strand omdat het niet aan de zee ligt maar ze hebben hier een city beach waardoor je toch op een strandje kan liggen en ook kan zwemmen, heerlijk! Verder is de stad zelf heel knus en leuk. En sushi is hier heel goedkoop!! haha, dit eten we nu al 3 dagen achter elkaar..
De 2e avond hebben we met mijn oude overbuurjongen van thth afgesproken(voor de fam hendriks: Maikel Hoormann!) haha, hij is daar aan het voetballen met een vriend bij Brisbane. Maar daar zijn we een pubquiz mee gaan doen, we werden laatste omdat we de enige niet Australiers waren haha maar wonnen daardoor wel een fles wijn! Eindelijk iets anders dan goon(dat is we 'wijn' die we hier drinken die je eigenlijk geen wijn mag noemen, het is 4 liter in een doos en je betaalt er maar 9 dollar voor. Maargoed na de quiz gingen we karaoke'en haha dat was zo leuk! Mik en ik gingen samen don't stop me know van queen zingen, was een groot succes..

We blijven hier nog 2 dagen en dan gaan we door naar Noosa. Het schijnt ten noorden van Noosa noodweer te zijn dus we hebben nu voor 5 dagen geboekt maar wellicht blijven we langer totdat eht weer beter wordt, we'll see!

Dat was het weer voor nu!

Heel veel liefs vanuit oz, Kim & Anna

• 07 Maart 2013 - 17:07

Brunet:

Hoi Anna ,nog gefeliciteerd met je moedertje...het was weer gezellig.
    Wat leuk dat je Maikel getroffen hebt,blijft hij daar voor 1 jaar of langer.
    Fijn dat je geniet en het zonnetje dat ben je zelf.
    liefs uit de Vijverstraat 14.